Wie is Wijsneus

Wijsneus is

Stichting Wijsneus wil dat alle kinderen de kans krijgen om hun talenten te ontdekken. Daarom organiseren wij leuke en leerzame cursussen op en rondom basisscholen direct na schooltijd. Van sieraden maken tot hiphop, van koken tot video-animatie en van theater tot natuurfotografie.

Wijsneus wil het de kinderen, ouders en de scholen zo makkelijk en leuk mogelijk maken. De cursussen vinden dan ook altijd plaats in of net naast de school, zodat ouders niet hun kinderen eerst hoeven op te halen.

Met de scholen stellen we een programma samen dat aansluit bij de wensen van de kinderen en de school. En zo mogelijk sluiten we aan bij binnenschoolse thema’s.

Stichting Wijsneus wil bruggen bouwen tussen bestaand aanbod en vraag, door als intermediair op te treden. Daarnaast hebben we een ruim bestand met ervaren en enthousiaste vakdocenten.

Tijdens een aantal cursusblokken per jaar willen wij zo veel mogelijk kinderen kennis laten maken met de verschillende talentgebieden die er zijn: techniek, beeldend, sport, podiumkunsten, media en natuur. Kijk op onze activiteiten pagina voor onze voorbeelden.

Wijsneus vindt

Stichting Wijsneus vindt het belangrijk dat alle kinderen hun leefwereld kunnen vergroten met spannende, leuke, inspirerende en creatieve cursussen. Dergelijke activiteiten dragen bij aan het welzijn van kinderen, aan een brede ontwikkeling, maar hebben ook een positieve invloed op de cognitieve ontwikkeling van het kind. Veel kinderen in Amsterdam krijgen dit niet vanzelf mee. Zeker nu op school alle aandacht uitgaat naar taal en rekenen, raken creatieve en culturele vakken op de achtergrond. Terwijl deze vakken juist een versterking kunnen zijn van het onderwijs. De naschoolse cursussen bieden kinderen ook een andere manier van leren en ervaren die hun vaardigheden en zelfvertrouwen vergroot.

Wijkclubs

Sinds schooljaar 2012-2013 organiseert Stichting Wijsneus ook wijkclubs. Hier kunnen alle kinderen uit de wijk aan mee doen. In elke wijk hebben we een ander aanbod. Mee doen? Kijk bij het overzicht wat er in jouw wijk te doen is.